cathrineLovén

Lärarstudent-Dyslexi-Dagbok-Hälsa

Första Januari Tvåtusensexton: Nyårslöftena

Publicerad 2016-01-01 22:50:00 i Dagboken,

Hej!
Kul att ni ville kicka in!
Nu har vi äntligen ett nytt år framför oss utan att ha en aning om vad som kommer hända, typ.
För första gången på länge känns det faktist bra, jag har inte den där oron som jag brukar ha när jag vaknar upp den första januari. För att för första gången på länge vet jag att jag har någonting att gå till. Tidigare "första januari" kännslor har varit, "jahopp, arbetslös, undra om jag får ett jobb." eller "jahopp, mamma ledig, dålig sömn och bajsblöjsbyte i ett år, tjohej"
    Nu för första gången vet jag att om ungenfär en vecka kommer jag att sitta på lektioner med en kaffe i handen, lite smått förvirrad. Jag kom ju faktist in på grundlärarprogremet i höstas!
 
Glad tjej, det var ju trotsallt nyårsafton
 
Jag, som många andra, kommer göra ett försök att lägga om livsstilen lite. Att ha nyårslöften har aldrig fungerat för mig då jag väldigt sällan hållat fast vid dom.  Men what the heck! Det är nytt år, nya tag, så vi kör igen! 
 
Nyårslöftena 
Träning träning och åter träning! Fasen va duktig jag var förra året, jag tränade varje dag efter jag lämnat sonen på dagis. Sen förstördes rutinerna, tråkigt!
Så att få in minst tre träningstillfällen i veckan skulle vara guld, jag vet hur glad jag blir!
Fimpa ciggen helt. Jag har en e-cigg som fungerar väldigt bra. Så blir jag sugen på ett bloss, ja men då kan jag puffa på mitt lilla batteri, sen hur bra det är för kroppen egentligen, ja det är ju en fråga i sig, men förhoppningsvis är det bättre än vanliga ciggisar!
Dra ner på köttet, för jag känner inte att behovet efter kött är så starkt. Sen tycker jag att det är sjukt hur dom behandlar djuren. Jag tänker äta kött som min pappa har skjutit, för det är djur som haft det bra, eller närproducerat. Dags att tänka till lite.
 
 
Vad har ni för nyårslöften? 

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cattis

Nyligen har jag antagit den stora utmaningen att börja plugga på högskolan. Jag är alltså numera en lärarstudent, med dyslexi. Detta gör att skolan kommer bli en utmaning, men har man viljan så går allting? Här kommer ni få läsa om mina dagar runt studierna, mitt intresse mot en hälsosammare livsstil och mycket mer

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela