cathrineLovén

Lärarstudent-Dyslexi-Dagbok-Hälsa

2016.06.02 När man får samtalet

Publicerad 2016-06-02 16:17:14 i Dagboken,


Bussen frome hell

Omplåstrad kille

Vilket väder det blev idag, 27 grader, det är inte dåligt! Nästa så varmt att man inte vet vart man ska ta vägen. 
Bussen hem var helt frome hell! Det var en gammal buss så den hade varken AC eller någon taklucka som gick att öppna, så det var som att kliva in i en bastu. Tur att rasan bara varade i 10 minuter, annars skulle jag ha tuppat av men jag tyckte dock synd om busschauffören, att jobba i den där värmen, usch!

Under dagen fick jag ett samtal, det var från dagis. Eftersom dom aldrig ringt mig förut så antog jag att någonting hade hänt! När jag svarar berättar läraren att Räkan har slagit upp hakan på cykelstyret och det måste möjligen sys. Jag får lite smått panik och ringer mannen och berättar vad som hänt, jag hör stressen i hans röst, han åker från jobbet direkt. 
När han väl kommer fram till vårdcentralen med Räkan får han limma ihop hacket och blir omplåstrad. Vilken start på sommaren vi fick, men samtidigt tur att det inte var tänderna som flög ut eller att han spräckte ögonbrynet.

Har ni varit med om något liknande? Hur reagerade ni? 

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cattis

Nyligen har jag antagit den stora utmaningen att börja plugga på högskolan. Jag är alltså numera en lärarstudent, med dyslexi. Detta gör att skolan kommer bli en utmaning, men har man viljan så går allting? Här kommer ni få läsa om mina dagar runt studierna, mitt intresse mot en hälsosammare livsstil och mycket mer

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela