cathrineLovén

Lärarstudent-Dyslexi-Dagbok-Hälsa

2016.06.06 Nationaldagen i mälaren

Publicerad 2016-06-07 11:45:29 i Dagboken,

Räkan uppskattade att vara ute med båten lika mycket som vi
 
Det är tisdag och vädret strålar! Jeansshortsen är på och jag doftar solkräm, så som det ska. Idag är det faktist min och Räkans första semesterdag, vilket vi firar med att dra ner till vårdcentralen för att göra en update på hur Räkans sår läker på hakan (för er som inte läst de tidigare inlägg så rammlade han på styret och fick ett hack i hakan och fick limma). Vi ska även förbi en cykelaffär då två av hjulen trasiga på vagnen, så jag hoppas jag får en ordentlig vagn nu i sommar, om den ens behövs. 
 
Igår var det Nationaldagen, vilket jag inte firat på jag vet inte hur många år, säkert sedan årskurs 8 då det ansågs rasistiskt att sjunga våran nationalsång. Så intresset att fira har inte varit så stort, därför valde jag och mannen att ta båten ut och ligga på svaj (alltså inte gå i land på till exempel en Ö) hela dagen, vilket var mysigt. Jag tror till och med att jag fått lite färg på benen woho!
Vi hade med oss en god potatissallad jag gjorde av kokt tärnad potatis, lite olja och vinäger sedan oliver, fetaost, soltorkad tomat, rödlök och baby spenat! super gott!. 
 
Hur firade ni Nationaldagen?

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cattis

Nyligen har jag antagit den stora utmaningen att börja plugga på högskolan. Jag är alltså numera en lärarstudent, med dyslexi. Detta gör att skolan kommer bli en utmaning, men har man viljan så går allting? Här kommer ni få läsa om mina dagar runt studierna, mitt intresse mot en hälsosammare livsstil och mycket mer

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela